zondag 20 november 2011

Currently reading

Ik lees. Veel. Niet àlles, ik hou niet van economisch werk of boeken die op zelfhulpgroepen moeten lijken. Maar voor de rest ? Het moet wel "mijn genre" zijn en dat is niet onder een bepaalde noemer  te vangen. Maar iedereen die leest, snapt wel wat ik daarmee bedoel. Ik word vaak nieuwsgierig gemaakt door tips van anderen (laat maar komen, als hier überhaupt al een lezer de baan gevonden heeft) en dat kunnen gouden tips zijn. Heb zo al geweldige pareltjes ontdekt. Maar dat kan ook serieus tegenvallen. Elk jaar heb ik prijs, bij de Eindejaarsvraagjes in Humo. Dan zie je plots een aantal titels terugkeren, zo van die boeken die iedereen lijkt gelezen te hebben. Als verstokte verslaafde is het dan niet tegen te houden, dat-wil-ik-ook ! Nou, ik kocht bijvoorbeeld  "Elementaire deeltjes" van Houellebecq (weet iemand trouwens al of die mens nog boven water is gekomen na zijn laatste verdwijning ?) en dat viel vies tegen. Het spijt me verschrikkelijk, maar ik vond er niets aan. "Het diner" van Koch, was ook zo'n tip en dat viel dan weer geweldig mee. Net zoals "De schaduw van de wind" en "De Eenzaamheid der Priemgetallen". Heerlijke lectuur. Maar Jonathan Safran Foer, waar iedereen zo geweldig zot van is, dat gaat er bij mij dan weer niet in. Geen idee waarom, het boeide me niet. 
Zij geeft ook vaak boekentips en zo ontdekte ik Jonathan Thropper. En ik geniet. "How to talk to a widower" heb ik net uit (ik vind het nog steeds jammer) en nu verslind ik "Bush Falls", zij het dan beiden in het Nederlands. Ik lees soms in het Engels, maar verkies toch het Nederlands. Aanraders !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten