zaterdag 19 november 2011

Wii

Ik heb zo'n ding, zo'n Wii. Ooit gekocht, in een vlaag van zotte goesting. Ik was net terug van een weekendje Ardennen, waar we met een ganse bende dikke pret hadden beleefd met zo'n ding. Natuurlijk is de vakantiesfeer dan een belangrijk ingrediënt, maar daar denk je in vlagen van zotte goesting helemaal niet aan. Dus ik heb zo'n ding. Wanneer het al het meest van pas kwam ? Bij een bende maten op bezoek, pret verzekerd, als iedereen in the mood is. Maar eerlijk gezegd, denk ik daar meestal niet aan, aan dat ding. Ik ben nochtans een kind van de GameBoy-generatie, maar de interesse was in die tijd ver te zoeken. Tja, ik heb veel buiten gespeeld, heelder Playmobil en Lego-dorpen gebouwd en karrevrachten boeken verslonden. Maar dus niét ge-game-boyd... zou dat zo heten ?  Kijk, dat vind ik nu al geweldig aan deze blog, ik schrijf maar wat en ik ga me verdorie niet druk maken over de stijl of de mogelijke inbreuken op wat dan ook. De bevrijding ! Maar dan dwaal ik ook af ... Wat wou ik ook alweer zeggen ? O ja, de Wii. Ja hoor, ik heb ook zo'n Balance-Board, als ge 't wilt weten. Als ik iets doe, doe ik het goed. En staat het vervolgens drie jaar te bestoffen. 
Enfin, toen de Ex en ik uit elkaar gingen, heb ik het ding wél meegepakt. Er is ook een Kind, dus ik zag het nut er wel van in. En vandaag heeft het zijn nut bewezen, hà ! Het Kind is namelijk ziek, was een ganse week thuis van school en moet volgende week nòg een week uitzieken. Het Kind heeft speelgoed genoeg, maar dat kan allengs ook wel eens gaan tegensteken. Enter de Wii. En twee uur later had ik een verslaafde kleuter. What the hell was I thinking ?? Met een pedagogisch diploma zou je toch op meer verstand moeten kunnen rekenen ? Er zijn geen zekerheden in 't leven, zoveel mag duidelijk wezen.  Bedtijd was dus een moment van gezeur (ik wil zooohooo graag voo-hooortdoen) en ik voorzie scenario's van tijdslimieten en dreigementen. Maar hey, 't zal ook goed zijn, voor die oog-hand-coördinatie en al hé, for sure. En dan zal Kind misschien later beter weten, als ze zelf een zieke kleuter heeft. Uit ervaring. Zucht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten