woensdag 7 december 2011

Eindelijk

Hij staat ! En ik zit er neffenst. Content te wezen :-)
Ja, ik heb dat graag, zo nen boom in mijn kot. Dat ruikt zo lekker ! En ja, ge ziet het goed, er staan zelfs van die huisjes onder en al. En neen, ik schaam mij daar niet voor, ik geniet daar geweldig van. Van dat en van al die kaarsjes in huis. Al dat gezaag van "ik word depri van die donkere dagen", dat is aan mij niet besteed. We hebben de seizoenen nodig en de donkere dagen hebben ook hun charme. 
Het enige waar ik me wel een beetje voor schaam ... ik heb een open haard, maar ik durf hem niet aan te steken *bloos*. Qua vuur zijn kaarsjes het verste dat ik durf gaan. Zeker weten dat ik in een vorig leven op de brandstapel tot as verging. Of zoiets. Maar allé, ik heb er een grote kandelaar in gezet, 't is ook al iets. 
Nu nog cadeautjes zoeken. En misschien een mansmens om mijn vuur aan te steken :-)

10 opmerkingen:

  1. O help. Een kerstboom. Ik snap dat soort mensen niet die dat plezant vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wreed hé, maar we bestaan, we bestaan :-) En we zijn niet gevaarlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kaarsen zijn zeker zo gevaarlijk als een haard.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een kerstboom, ik vind dat ook gezellig. Maar nadat ik de vorige keer een tak van de kerstboom in mijn oog kreeg en op de spoed belandde, hou ik het toch maar voor bekeken. Ik geniet wel van de kerstbomen bij andere mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och, gezegend zijt gij die er geen pyromanische voorliefde op na houdt. Ik vind dat dus een ultiem genot, fikkie stoken. Niet iedereen bleek gecharmeerd van deze neigingen. Hoe vaak ben ik niet met jeukende handen terug de keuken in gejaagd. Tandenknarsend keek ik dan toe hoe onhandige macho's het aansteekritueel ontheiligden. Met wasbenzine, olie, of zelfs aanmaakblokjes (wat een stank!). Maar eh, mooi boompje hoor, en die kaarsjes mogen er ook zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wo-how! Like! Is het een echte? Zelf heb ik niet echt de gewente om er eentje te zetten. Maar mijn ouders tuigen heel hun living op met Kerst. Tegenwoordig is dat met zo'n fake zelfbouwpakket. Herbruikbaar. En dat vind ik best wel fijn, want de echte wordt meestal buiten gezet in januari. Wat ik enorm zielig vind. Wat ik dan wel weer mis, en onontbeerlijk vind, is de geur van verse dennenaalden. Dat maakt het plaatje met Kerst voor mij compleet. :-) Jaja!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Matthias, ze woont vlak bij u. Ga daar de geur van verse dennenaalden opsnuiven en iedereen is tevreden. Toch als je met een fles wijn op de zulle staat. En vergeet de m&m's niet. Die met noten, als ik mij niet vergis. ;-)

    Schoon boomke, MM (tiens, is dit afgeleid van m&m, vraag ik mij nu ineens af). Ik moet hem eens komen bekijken in 't echt. Hier staat er nog geen, maar ten laatste woensdag moet die een feit zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Matthias, zeker weten een echte ! De geur is voor mij ook onontbeerlijk, ik sleurde hem dit jaar zelfs tot één hoog daarvoor (woon op appartement). En ik sus mijn ecologisch geweten met het feit dat ik hem in Ikea kocht, hem mag terugbrengen om te laten recycleren en ze maken mij daar wijs dat ze per boom 2 euro storten aan Natuurpunt, dus naïef als ik ben, geloof ik dat :-) Je moet er ook eentje zetten jong, zo gezellig, nieuwe gewente kweken ? Of kom eens onder de mijne zitten, zoals Sterre zegt, misschien heb jij verstand van vuur maken ? :-)
    Al moet ik oppassen dat mijn kerststalleke van Playmobil dan niet smelt :-)
    En Sterre, jij weet de baan al, kom eens zien ! Of ik kom die van jou zien (ik mail van 't weekend terug). Hehe M&M, 't is geheel toevallig, maar 't had gekund, de gele met nootjes inderdaad. We moeten nog eens een Mark-ske kijken, of nen Edward, met een grote zak gele nootjes ! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hah! Ge gaat me nog overhalen om er eentje te zetten. :-) Of toch op zijn minst beginnen met het hangen van kerstlichtjes en het zetten van een stalletje. Dat zou dan een first zijn.
    Vuur maken, goh, gelijk elke vent weet ik wel mijn weg met aanmaakhoutjes en lucifers om de zomerse barbecue of een kampvuur mee aan de klap te krijgen. Maar vuur in huis? Daar ben ik nu ook weer geen fan van. ;-)
    O! Da's anders wel een fijn idee, dat je je boom terug naar Ikea mag brengen. Misschien staat ie dan wel gerecycleerd in de vorm van één of ander Ikea meubelstuk in mijn appartement volgend jaar. :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Awel, dat vind ik een mooi begin : lichtjes en een stalletje ! Dat zijn geen verloren kosten hé, alleen een doosje meer te verhuizen, maar gezelligheid vraagt soms een extra inspanning :-) Dus : men neme een snoer of twee met lichtjes en men zoekt een gezellig plekje, liefst in de buurt van je zithoek. Een grote plant is natuurlijk ideaal, maar een vensterbank of ergens een pot of een vaas zonder bestemming, zijn even goed. Drapeer dat daar(rond) en zet een stalletje in de buurt. Klaar, instant kerstgevoel. En dan ben je vertrokken ! Komaan, je zal zo blij zijn dat het er staat, ik wacht op een fotootje ;-)))
    PS Mijn kerstboom is jouw toekomstige salontafel, 't is graag gedaan, 't zal hem soigneren !
    PSS Ik ben blij dat er nog mensen een beetje "bang" zijn van vuur in huis, want iedereen tegen wie ik het vertel, lacht mij uit ! Phoe !

    BeantwoordenVerwijderen