zaterdag 10 december 2011

Lumière

In Brugge is er zo'n schone cinema. Niet die Kinepolis, al ga ik daar met gelegenheid ook eens film kijken, ik heb daar niets op tegen. Maar voor de andere film heb je in Brugge de Lumière. Ik kom daar graag. En dat zat ik vanmiddag te bedenken, dat het alweer een hele tijd geleden is. Vorig jaar zag ik er onder andere het prachtige "La tête en friche" met Depardieu (ik ben fan), de conversaties van Germain en Margueritte in het park, zalig :-)  Ik kies daar vaak voor Franse films eigenlijk, daar gaat een fijne, intieme sfeer van uit. En die films passen alleen maar daar, in de rode zaal, of de blauwe, of de heel gezellig kleine groene. Nu draaien ze er "Mon Pire Cauchemar", met Benoît Poelvoorde, die moest ik maar eens op mijn to-do-lijstje zetten voor de komende weken. Strak plan.


Aaah en die muziek ...

3 opmerkingen:

  1. De Lumière is een zalige cinema, maar op Franse films ben ik niet tuk. Geef mij maar iets anders. Gauw! Dinsdag bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dinsdag it will be :-)) Afspraak ten huize Sterre !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij kan al mee met moose, die is er ook zo zot van terwijl ik niks heb met Franse films. Die praten zo raar.

    Oneeee, gaat ze haar Pride and Prejudice weer bovenhalen dinsdag?

    BeantwoordenVerwijderen